פטריות טריות > פטריות שינוקי

מאפה בצק עלים עם פטריות שינוקי, זוקיני ובצל סגול

צילום: גל בן-זאב  I  מתכון וסטיילינג: ענת לבל

על ידי שימוש בבצק עלים מוכן ופטריות שינוקי אקזוטיות, מתקבל מאפה מרשים וחגיגי במינימום מאמץ

מצרכים:

  • 1 חבילה של בצק עלים מרודד, מופשר
  • חבילות פטריות שינוקי, מופרדות מהבסיס
  • 2 בצלים סגולים, פרוסים לרצועות
  • 2 זוקיני (מומלץ בצבעים שונים), מקולף לרצועות דקיקות עם קולפן
  • 2 שיני שום, כתושות
  • עלי טימין מ-2–3 ענפים
  • שמן זית
  • מלח, פלפל שחור
  • 1 חבילה (200 ג') גבינת עזים, בסגנון פרומעז
  • אורגנו מיובש (אופציה)
  • 1 ביצה, טרופה
  • שומשום
  • מעט קמח לקימוח הבצק ומשטח העבודה

הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מניחים את הבצק על נייר אפייה מקומח מעט ומחוררים אותו באמצעות מזלג, תוך השארת שוליים של סנטימטר אחד. מברישים את שולי הבצק בביצה, מפזרים שומשום, אופים 5 דקות ומצננים מעט.

בקערה מערבבים בעדינות את רצועות הזוקיני עם מעט שמן, שן שום כתושה, מלח ופלפל ומניחים בצד ל-10 דקות.  

בינתיים, במחבת עם מעט שמן זית, מטגנים שן שום כתושה ובצל סגול עד לריכוך קל. מוסיפים את פטריות השינוקי, מפזרים טימין, מלח, פלפל ואורגנו מיובש, ממשיכים להקפיץ עד להתרככות הפטריות ומצננים.

מרכיבים את המאפה: מפזרים על הבצק קרעי גבינת עזים, את רצועות הזוקיני, הפטריות והבצל המוקפצים, מפזרים עוד מהטימין והאורגנו ואופים 20–25 דקות נוספות עד שהמאפה זהוב, תפוח ואוורירי.

הערה: חשוב לעבוד עם הבצק כשהוא קר.

 

בתאבון!

לנו, בחוות תקוע, חשוב שתוכלו לשלב את מוצרינו במטבח הביתי שלכם וכך ליהנות במשך כל השנה מיתרונותיהם הבריאותיים.

אנו מציעים לכם מגוון רחב של מתכונים שנכתבו על-ידי שפים נבחרים, באמצעותם תוכלו להכין מנות בריאות הכוללות מרכיבים כגון שורש ג'ינג'ר, שורש כורכום, פטריות שי-טאקי ומאי-טאקי; מתכונים המתאימים לטבעונים וצמחונים הכוללים פטריות מיובשות ופטריות טריות, אנדיב, בצלצלי שאלוט ועגבניות לחות; מתכונים המתאימים לימי חג הכוללים אפונה מתוקה, אספרגוס (לבן ואורגני); ומתכוני ירקות לימי חול הכוללים בצלצלי פנינה, ארטישוק ננסי ועגבניות מיובשות, ולא פסחנו על מתכוני פירות הכוללים ליים או פטל. בין שלל המתכונים תוכלו אף למצוא מתכוני קינוחים בהם ניתן לשלב נשיקות ג'ינג'ר וממתקי עגבניות שרי. בתיאבון ולבריאות!